• Meniu
  • Meniu

Câteva cuvinte despre calitățile unui călător

Acesta este primul articol din seria „Atelierul de călătorii”, articol prin intermediul căruia vom evidenția câteva din calitățile pe care orice jucător trebuie să le aibă pentru a deveni un maestru al călătoriilor, pentru a deveni propria sa agenție de turism, pentru a lua cele mai bune decizii în orice moment de timp.

Răbdarea, principala armă pe care trebuie să o avem la noi!

Din punctul nostru de vedere, principala calitate pe care un călător trebuie să o posede este răbdarea. De fapt, răbdarea nu este necesară doar în acest domeniu. În momentul în care am zis – gata, este timpul să mă angajez!; nu am stat foarte mult pe gânduri și am aplicat la mai multe firme. Nu a trecut mult timp până când am fost sunat de una. Așa că am ajuns la primul interviu tehnic din viața mea! Cu multe emoții, am reușit în cele din urmă să fac o impresie bună și să primesc o ofertă. Din păcate nu am avut mult timp la dispoziție, persoana de la HR vroia un răspuns în câteva zile. Nu am riscat și am acceptat verbal, prin telefon. Aveam o stare de euforie… Dar mare mi-a fost mirarea când am fost sunat de o a doua firmă, o firmă care îmi plăcea foarte mult, o corporație. Am zis să îmi incerc norocul, chiar dacă deja acceptasem verbal. Ce pot pierde? Am făcut din nou o impresie bună și când am văzut oferta, nu mi-a venit să cred. Salariul pe care urma să îl câștig era aproape dublu față de ce negociasem cu firma la care acceptasem. Ce să fac? Până la urmă am făcut ceva urât, ambițios, am sunat persoana de contact de la prima firmă și i-am spus adevărul. I-am spus că am aplicat la mai multe joburi, am fost acceptat de altcineva, e o ofertă care nu se poate refuza, e o poziție pe care mi-o doresc foarte mult. Știu, a fost urât din partea mea…

Dar iată că din toată această povestioară aș vrea să trageți o concluzie, care este mai mult decât evidentă, din punctul meu de vedere. Graba strică treaba! Nu știu dacă puteam trage mai mult de timp (strict pentru cazul de mai sus), dar știu că trebuia să negociez ceva mai dur, să mă informez mai mult, să am răbdare și să nu acționez la impulsul trecerii primului meu interviu tehnic. Îmi lipsea experiența! Vă spun cu mâna pe inimă, aveți răbdare atunci când doriți să vă alegeți următoarea destinație de vacanță sau atunci când doriți să achiziționați bilete de avion, de intrare la un muzeu sau în oricare alte cazuri. Nu acționați la impulsul unor oferte de Black Friday, oferte pe care nu le-ați analizat cel puțin câteva ore / zile. Să vă mai dăm un exemplu? Acum câteva luni am fost la Roma și ca și orice turist care urmează să viziteze Roma, am zis să vizităm și Vaticanul, împreună cu toate muzeele și galeriile sale. Auzisem de pe alte bloguri că este destul de agomerat, că se stă cel puțin o oră la coadă și că există un fast pass prin care putem reduce semnificativ timpul de așteptare. Nu am stat mult pe gânduri și am achiziționat unul online, de pe un site oarecare fără să analizăm așa cum se cuvine piața. Mai târziu ne-am dat seama, că pe alte site-uri aceleași servicii erau oferite la un preț mult mai avantajos…

Alege să te informezi, alege să previi surprizele!

Cu acest ultim exemplu, am anticipat și următoarea calitate pe care trebuie să o dobândim, dacă nu o avem deja! Este vorba despre a alege să ne informăm, de a analiza orice oportunitate care se ivește…

Se spune că experiența se dobândește în timp și că oamenii învață din greșeli. Noi nu suntem total de acord. Da, cel mai bine se învață din propriile experiențe, dar în domeniul călătoriilor este bine să te informezi, să previi orice fel de surpriză. Aproape tot timpul anului, Ryanair vine cu oferte bune pentru Amman (Iordania), cu zboruri directe și având prețuri imbatabile. Nici Booking-ul nu este lasă mai prejos și îți pune la dispoziții o gamă largă de pensiuni și hoteluri pentru o ședere de neuitat în Amman. Pare destinația perfectă nu? Asta la prima vedere. La o analiză mai detaliată, vei observa că destinația nu este chiar atât de accesibilă. În primul rând, pentru a intra în Iordania, trebuie să achiți o taxă. În al doilea rând, cost of living (aici includem în principal costul asociat cu mâncarea) este foarte ridicat. Orice masă la ei dată nu te va ustura pe limbă, te va ustura la buzunar. În al treilea rând, intrarea la majoritatea obiectivelor costă, aproape nimic nefiind gratis. Te-am convins că Amman-ul nu este o destinație atât de accesibilă cum pare la prima vedere?!

Învață să te informezi cu privire la condițiile de călătorie, pentru fiecare destinație și perioadă pe care urmează să o alegi! În plus, ține cont de prognoza meteo, dimensionând bagajul la mărimea strict necesară fără a da banii aiurea pe chestii adiționale. Cu alte cuvinte, informează-te!

Curiozitatea, elementul diferențiator

Pe locul 3 în topul calităților pe care orice călător ar trebui să le aibă este din punctul nostru de vedere curiozitatea. A fi curios îți dă șansa de a descoperi lucruri noi, de a fi diferit față de ceilalți turiști. Am zis mai sus că e bine să te informezi, să citești alte păreri ale oamenilor avizați, ale oamenilor care scriu review-uri; dar nu ar trebui să îi copii întru totul. De exemplu, sunt tot felul de review-uri pe blog-urile de travel care îți sugerează câteva locații faine de unde poți să mănânci o pizza sau o pastă de calitate. Poți experimenta și tu una în timpul sejurului, dar ideal ar fi să cauți și locații noi. Gândește-te că poate între momentul în care respectivul review a fost publicat și momentul în care tu pleci în vacanță, de cele mai multe ori trec mai mulși ani – poate între timp a apărut un nou pub, un nou restaurant?!

Atunci când ne documentăm foarte bine despre un anume obiectiv turistic pe care urmează să îl vizităm în timpul sejurului, în momentul în care ajungem să îl vizităm cu adevărat rămânem cu un gust amar. De ce? Pentru că parcă nu mai descoperim nimic nou. În mintea noastră deja avem construită imaginea sa, deja cunoaștem istoria locului. De aceea, te sfătuim să te informezi doar cu privire la modul în care poți ajunge mai rapid și mai ieftin la respectivul obiectiv și mai puțin despre ceea ce reprezintă, despre istoria pe care o are în spate.

Cam acestea ar fi principalele calități pe care orice călător ar trebui să le aibă pentru a deveni un maestru al călătoriilor sale. Te lăsăm puțin să reflectezi asupra lor și dacă nu le ai pe toate să încerci să mai lucrezi la fiecare capitol la care ar mai fi lucruri de îmbunătățit. Duminica viitoare promitem să revenim cu un informații statistice despre o serie de destinații și să prezentăm modul în care acestea afectează piața și bineînțeles buzunarul fiecăruia dintre noi.

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

X